Al weer een maand onderweg - Reisverslag uit Sydney, Australië van Claudia Clasener - WaarBenJij.nu Al weer een maand onderweg - Reisverslag uit Sydney, Australië van Claudia Clasener - WaarBenJij.nu

Al weer een maand onderweg

Door: Claudia

Blijf op de hoogte en volg Claudia

16 Maart 2015 | Australië, Sydney

Hallo allemaal!

Het is vandaag precies een maand geleden dat ik in Sydney aangekomen ben, wat vliegt de tijd en wat heb ik al veel gedaan hier in de tussentijd!!

De eerste twee weken school zitten er nu op hier en dat betekend dat ik nu dus ook echt aan de studie moet (ofja zou moeten kan ik beter zeggen). De Australische 'take it easy' mentaliteit is erg besmettelijk haha..
Ik heb de eerste week nog aardig wat geschoven met vakken die ik wilde volgen. Een aantal vielen er toch wel aardig tegen. Maar ik ben nu helemaal gesetteld en ik volg nu: Cyberspace Law, Introduction into the Australian Legal system, Law of armed conflicts, en Doping is Sport. Dit bevalt tot nu toe nog prima.
College's hier zijn heel anders dan in Nederland. Om te beginnen duren ze hier 3 uur (ja dit is 3 uur zonder pauze) en zijn ze veel interactiever. Je krijgt hier ook echt een cijfer voor klas participatie, dus ik moet nog mijn best doen in de les ook. Qua huiswerk en thuis studie werk valt het nu nog wel mee. Ik heb maar voor één vak een tentamen, en de rest is allemaal papers schrijven. Daar hoef je niet voor te leren, dus dat is ideaal!

Wat heb ik gedaan met die redelijke hoeveelheid vrije tijd die ik hier toch nog steeds heb de afgelopen weken?

Om te beginnen heb ik East Garden ontdekt hier. Dit is een shoppingmall in Amerikaanse stijl, ze hebben er dus alles! Mijn credit card is er iets minder blij mee, maar het is heerlijk winkelen daar haha!
Naast East Garden hebben we hier ook nog Bondi Junction waar je ook heel goed kan winkelen.. Daar zit onder andere Lorna Jane!! (Lorna Jane is het merk sportkleding van Aussie! Super gave spullen, ook weer een aanslag op je creditcard, maar dat is het zeker waard!!)

Ik heb mijn kamer een grote schoonmaak gegeven hier, en dat was hard nodig! Het was hier een vreselijke stof zooi, niet echt goed voor een allergische astma patiënt als ik. Poetsen gaat hier ook op z'n Australisch, vooral niet te veel en niet te hard werken want daar is het veel te warm voor haha..
Mijn kamer bevalt hier verder prima. Tot zo ver gelukkig nog steeds geen enge beesten op mijn kamer gehad! (Ja die klop ik af!) Het eten is hier alleen wat minder.. We krijgen hier ongeveer 5 avonden in de week rijst en ik ontbijt al bijna een maand mijn toast met jam.. Nou dat komt me inmiddels echt mijn neus uit!! En ik ben pas een maand onderweg, dus dat belooft nog wat..

Het is dus een hele fijne afwisseling dat ik hier nog eens een weekendje naar Rob en Karen kan (voor de mensen die het niet weten, ik heb familie in Sydney wonen) Dat heb ik ook gedaan twee weken geleden. Heerlijk om een paar dagen goed eten te krijgen, en een schone badkamer en toilet te hebben. Ik ben met hen op zondag naar Featherdale Wildlife park geweest. Dit is een kleine dierentuin met alleen inheemse dieren, dus veel Koala's en veel Kangeroo's. Super leuk om die nou eens in het echt te zien en ze te kunnen aaien en foto's te kunnen maken!!

Afgelopen zaterdag heb ik de Coogee naar Bondi walk gedaan. Dit is een wandeling van 2/3 uur. Je wandelt langs de kust van Coogee naar Bondi beach. Ontzettend gaaf om te doen!

Zondag was het hier rotweer, iets wat steeds regelmatiger voor begint te komen hier. De zomer is echt op zijn eind. We zijn uiteindelijk met een aantal meiden naar het Sydney Aquarium gegaan. Dat was stiekem nog best groot, en natuurlijk heel gaaf om te zien!

En omdat ik hier natuurlijk midden in het echte studentenleven zit gaan alle feestjes en stapavonden ook gewoon door. We gaan hier gemiddeld toch wel 2 à 3 avonden per week op stap, of we hebben feestjes haha! Kortom ik vermaak me hier prima!

Oh en dan nog even sportnieuws!
Ik ben hier 'ontdekt' door een van de Jam instructrices van Fitness First, Mira. Dus ik heb mijn shadow plekje in Aussie bemachtigd in haar les! Ik mag hier helaas niet zelf lesgeven, omdat ik bepaalde papieren mis die ik moet hebben volgens de Australische wet.. Maar ik ben al heel blij dat ik mag shadowen! Ze heeft me gevraagd of ik de nieuwe Jam mee wil lanceren, wat ik natuurlijk heel graag wil, zowel bij 'mijn' Fitness First in Randwick, als bij Fitness First in Bondi!! Super gaaf!!

Maar het allerbeste nieuws van de afgelopen twee weken is toch wel dat Daan deze kant op gaat komen! Ik heb tijdens Pasen een week vakantie, en dan komt Daan voor 2,5 week naar Sydney!! Dus wij zijn nu samen vakantieplannen aan het maken om nog een beetje door Australië te reizen als hij hier is.

Dat was het allemaal wel zo ongeveer weer van de afgelopen weken.. Ik heb nog steeds niet het gevoel dat ik hier al een maand ben, en het voelt nog steeds als een vakantie haha.. Ben benieuwd hoe lang ik dat gevoel nog ga hebben!

Tot snel weer allemaal & Liefs uit Aussie!

Claudia

  • 16 Maart 2015 - 16:03

    Marjet:

    Je bent volgens mij al helemaal ingeburgerd ! Super leuk om zo jou te kunnen volgen.... Veel plezier ! X

  • 16 Maart 2015 - 18:09

    Saskia:

    Wat klinkt allemaal goed, Claudia ! En natuurlijk zijn we stiekum ook een klein beetje jaloers, zeker nu Daan jouw kant opkomt ! Wat zullen jullie samen een heerlijke tijd daar hebben. Aftellen dus naar 4 april. Veel plezier en geniet er van ! Dikke xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claudia

Actief sinds 02 Maart 2015
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 3270

Voorgaande reizen:

17 Februari 2015 - 10 Juli 2015

Claudia In Aussieland

Landen bezocht: