Two weeks Down Under... How am I doing?? - Reisverslag uit Sydney, Australië van Claudia Clasener - WaarBenJij.nu Two weeks Down Under... How am I doing?? - Reisverslag uit Sydney, Australië van Claudia Clasener - WaarBenJij.nu

Two weeks Down Under... How am I doing??

Door: Claudia

Blijf op de hoogte en volg Claudia

02 Maart 2015 | Australië, Sydney

Hallo allemaal!

Om iedereen toch een beetje op de hoogte te kunnen houden van al mijn avonturen hier, heb ik toch maar besloten om een reisdagboek bij te gaan houden.

De eerste twee weken hier zitten er al weer op, en wat zijn die snel gegaan! Maandag 16 februari ben ik goed en wel aangekomen in Sydney. Ik zag heel erg op tegen de vlucht, aangezien het nogal een afstand is naar de andere kant van de wereld, maar het is me 100% meegevallen.
Aangekomen op het vliegveld werd ik opgewacht door Karen, tot mijn grote verrassing want ik zou eigenlijk moeten wachten tot ze me kwamen halen. We hebben even op Rob moeten wachten, maar hij heeft ons uiteindelijk opgehaald van het vliegveld. Het was heel goed om ze weer te zien, en een heel gek idee om in Australië te zijn. (Dat idee moet nog steeds een beetje bezinken haha)
Ik was niet echt heel moe van de vlucht, ondanks dat ik nauwelijks geslapen had onderweg. Toch heb ik de eerste nacht meteen heel goed geslapen. Dat was super, want ik heb helemaal geen last gehad van een jetlag! (Alweer een meevaller!)

Dinsdag ben ik nog bij Rob en Karen gebleven. S'avonds heb ik een van Robs wekelijke Trivia avonden meegedaan. Dat is een soort van pubquiz, en een hele happening hier in Australië! Ze doen het hier overal haha.. Ik heb een aantal vrienden van Rob en Karen leren kennen, allemaal hele leuke en lieve mensen.

Woensdag heeft Rob me op de Uni afgezet en me geholpen met mijn spullen mijn kamer in verhuizen. Dat was nog een hele happening! Ik zit in een van de oudere gebouwen van de Universiteitscampus, en dat betekend geen lift! Laten ze me dan ook net een kamer op de derde (en ook meteen de bovenste) verdieping van het complex geven.. Dus dat was een lekker sjouwwerk alle trappen op. Rob heeft nog op lunch getrakteerd en daarna is hij weer naar huis gegaan. En toen stond ik er echt helemaal alleen voor. Stiekem was dat best even een eng idee..

Mijn kamer bevalt me goed. Hij is groter dan ik verwacht had. Simpel ingericht, maar wel schoon en netjes. Ontbijt en avondeten zitten bij de accomodatie inbegrepen, helemaal super, ben ik heel erg blij mee nu!! Er is een soort van keukentje, dus koken kan ook nog. De badkamers ect. worden allemaal goed schoon gehouden, dus op wat verstopte wc incidenten en de insecten na is het hier helemaal prima! (Even voor de goede orde, de gemiddelde spin is hier 3x zo groot als in Nederland.. Geen succes dus!!)
Woensdagmiddag ben ik met Anne (mijn klasgenootje uit Nederland) Sydney in gegaan. We hebben even goed de toerist uitgehangen, the Harbour Bridge en the Opera House bekeken, en lekker rondgewandeld.
S'avonds heb ik met een heel aantal studenten hier kennis gemaakt en zijn we met een hele club op stap geweest. Was heel erg leuk! Er zitten hier zo veel leuke mensen! Al met al was die woensdag een hele lange dag als ik er zo op terugkijk.

De rest van de week heb ik beetje de omgeving en de campus verkend. De universiteitscampus is echt heel groot en loop omhoog tegen een flinke heuvel aan. Er zijn hier dus echt waanzinnig veel trappen naar boven en benenden toe, je loopt je helemaal suf hier op een dag!
We hebben kennis gemaakt met de stranden hier in de buurt, Coogee beach is voor ons het dichtste bij (15/20 minuten lopen). En natuurlijk zijn we even Bondi Beach gaan verkennen in het weekend, maar dat is nog best een stukje weg van ons.. (Misschien maar goed ook, want ik moet natuurlijk ook studeren haha)

Vorige week was hier de introductieweek, dat houdt in heel veel activiteiten overdag, heel veel feestjes ect. s'avonds. Daar heb ik natuurlijk goed gebruik van gemaakt haha! Ik heb heel veel studenten leren kennen, zowel exchange studenten net als ik, als local Aussies. We hebben heel veel gefeest, en heel weinig geslapen, met als gevolg dat ik nu natuurlijk goed moe en snip verkouden ben.. Maar he dat hoort erbij als student he!

En dan was er afgelopen zaterdag natuurlijk nog het Future music festival!! (alsof ik nog niet genoeg gefeest had..) Dat was echt ontzettend gaaf! Het was letterlijk recht tegenover de universiteit, daar ligt de Randwick Race Course en daar hadden ze het festival terrein opgebouwd. Een gek idee om op een festival te staan en aan de overkant je schoolgebouwen te kunnen zien haha! Het festival was echt heel gaaf, heel veel bekende artisten gezien: Sigma, Drake, Afrojack, Martin Garrix, Timmy Trumpet & Avicii!! Kortom een super geslaagde dag!!

Om de week (en eigenlijk ook wel mijn hele lange vakantieperiode) goed af te sluiten zijn we gister nog een dag gaan surfen. Als je in Australië zit is dat natuurlijk toch wel iets wat je echt moet proberen. Nou ik kan je zeggen, het is een stuk moeilijker dan het lijkt haha! Maar het was wel heel gaaf om het te proberen. De dag kwam alleen tot een abrupt einde met een hele grote onweersbui, dat was stiekem nog best eng als je op het strand staat en je dat op je af ziet komen..

En toen was het maandag.. Einde vakantie en tijd om hier met school te beginnen. Ik heb vanmorgen, om 9 uur al, mijn eerste college gehad. Dat was toch wel even heel vroeg na twee weken feesten en niks doen..

Het blijft toch een gek idee dat ik hier echt moet studeren. Het voelt tot nu toe nog als een grote vakantie. Maar dat zal wel snel genoeg afgelopen zijn als ik eenmaal al mijn vakken goed uitgezocht heb en zie wat ik ervoor moet gaan doen. (Ik ben nog steeds een beetje in gevecht met welke vakken ik hier nu wil volgen, daar heb ik deze week nog voor om dat uit te zoeken en dan moet het goed zijn)

Tot zo ver mijn eerste twee weken in Sydney. Ik moet eerlijk zeggen het voel alsof ik al veel langer weg ben haha! Ik zal jullie via deze blog een beetje op de hoogte houden van al mijn avonturen hier!

Liefs uit Aussie!

  • 02 Maart 2015 - 11:55

    Saskia:

    lieve Claudia,

    Klinkt allemaal erg goed en gezellig ! Leuk om zo je ervaringen wat uitgebreider te lezen. Alleen jammer dat je ook naar college moet en studeren

  • 02 Maart 2015 - 21:58

    Frans Clasener& Familie:

    Hartstikke leuk verslag Claudia!

  • 03 Maart 2015 - 08:00

    Marleen Keuten :

    Hey Claudia.

    Leuk om je zo te volgen! Veel plezier en succes met de studie en ik kijk uit naar het volgende verhaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claudia

Actief sinds 02 Maart 2015
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 3272

Voorgaande reizen:

17 Februari 2015 - 10 Juli 2015

Claudia In Aussieland

Landen bezocht: