Iets met laatste colleges, een examen, en essays - Reisverslag uit Sydney, Australië van Claudia Clasener - WaarBenJij.nu Iets met laatste colleges, een examen, en essays - Reisverslag uit Sydney, Australië van Claudia Clasener - WaarBenJij.nu

Iets met laatste colleges, een examen, en essays

Blijf op de hoogte en volg Claudia

03 Juni 2015 | Australië, Sydney

Hoi allemaal,

Het is even stil geweest rondom mij (zoals ik al had aangekondigd). Het einde van het semester hier is nu officieel aangebroken, en dat betekend een hoop werk. Ik hoor jullie hier al denken, een hoop werk ja vast, een hoop feest zal ze bedoelen. Nee jongens het is serieus even een hoop werk (en natuurlijk ook nog wel een feestje of avondje uit her en der haha).

Ik heb vandaag (woensdag) mijn allerlaatste college hier gehad. Het is echt voorbij gevlogen!! En ik heb in een week tijd mijn eerste drie essays, één van 1500 woorden, één van 3000 woorden, en één van 6000 woorden, ingeleverd en een tentamen gemaakt. (Ik zei het toch, serieus een hoop werk). Kortom, het ergste is nu achter de rug! Ik heb voor volgende week nog één essay van 2000 woorden op de planning staan, en voor eind juni nog een groot essay van wederom 6000 woorden, en dan is het gedaan!

Ik kan het bijna niet geloven, maar over precies 5 weken en één dag stap ik al weer op het vliegtuig naar huis. Het voelt helemaal niet alsof ik al ruim 4 maanden weg ben, maar toch al wel lang genoeg om te kunnen zeggen dat mijn kamertje en de universiteit hier een beetje als 'thuis' begint te voelen. Dat wordt nog wat als ik hier straks alles weer op moet gaan ruimen en de sleutels in moet leveren. Nog maar even niet aan denken nu, eerst nog een paar leuke dingen!

Feestjes is hier natuurlijk iets wat vrij regelmatig gebeurd, maar er zijn er toch wel een aantal die er echt uit springen.
Ik heb een feest gehad op een party boot waarmee we een cruise gemaakt hebben langs het Opera House af, richting Manley beach (even googelen voor de mensen die niet weten waar dat is haha), en weer terug. Was echt super gaaf!! Het was een cruise in het donker, dus alles was verlicht. Ontzettend mooi om het Opera House te zien in het donker en vanaf het water. Dat was echt een fantastische avond, we hebben ontzettend veel plezier gehad!

Afgelopen weekend hebben we hier een pub crawl (kroegentocht) gehad. Dit gaat hier ietsje anders dan ik gewend ben om in Nederland te doen. Je kan hier niet zo makkelijk van bar naar bar lopen. Het kan wel maar dat is wel elke keer een flinke wandeling, dus wat ze hier doen is het fenomeen de Party Bus. Eigenlijk gewoon een discotheek op wielen die je van bar naar bar brengt, ideaal! Was wederom ook weer een hele geslaagde avond.

Momenteel is hier ook Vidid Sydney aan de gang. Voor de Eindhovenaren, dit is eigenlijk gewoon Glow maar dan in Sydney. Heel erg mooi om te zien! Ze hebben hier hele gave licht shows op o.a. het Opera House. Geeft toch net weer een beetje extra effect aan het idee van verlichte gebouwen dat het hier gebeurd op het Opera House ect. Er is ook een hele gave licht, water en vuurwerk show in Darling Harbour voor Vivid. Als je ooit in Australië bent rond deze tijd en Vivid is in Sydney, zeker gaan!!

En dan nog even voor de sporters die mijn blog volgen. Ik heb afgelopen weekend mijn eerste kwartaal (voor Bodyjam en Sh'bam) hier in Sydney gehad. Ik kan je zeggen, dat is toch even iets anders dan in Nederland. Wat een ongeorganiseerd zooitje!! Om te beginnen heb ik me rot gezocht naar de sportschool hier, want dat stond natuurlijk niet aangegeven buiten en dat ding bleek op de bovenste verdieping van een hotel te zitten (strak plan!). Ik kwam daar binnen bij de receptie, niks aangegeven over een kwartaal. Na een beetje navraag bleek ik toch de goede sportschool te hebben (eindelijk) en kon ik doorlopen. Een kwartaal hier stelt absoluut niks voor.. Géén Reebok kleding verkoop. Reebok kleding leeft hier sowieso totaal niet, heel gek. Géén Les Mills registratie desk waar je je dvd's ect. kan afhalen. Dat was ook nog een leuke, dvd's ophalen. Er was één man die de dvd's uitgaf (hoorde ik achteraf) en je moet hier je spullen ophalen vóór je aan je workshop begint. Je voelt hem al aankomen, ik had dat natuurlijk niet in de gaten en heb dus mijn spullen niet gekregen. Tegen de tijd dat ik klaar was met de Jam was die kerel al naar huis. Top geregeld!! Dus ik moest Les Mills bellen, dat ze mijn spullen naar me toe sturen. Hele chagerijnige kerel aan de lijn, waarom ik dat niet wist dat ik van te voren mijn spullen moest ophalen bla bla. Afin het wordt naar me toe gestuurd haha.
Kwartaal zelf was verder wel heel leuk. Heel fijn om eindelijk weer eens Sh'bam te doen! Er komen weer een paar goede nieuwe releases aan in juli!

Verder heb ik eigenlijk niet veel bijzonders meer gedaan hier.
Ohja, ik ben begonnen met hardlopen haha. Ik ga zaterdag meedoen aan de Color run night edition. Ben heel erg benieuwd!!

Dat was het wel weer even voor nu. Ik zal me nog een keer melden voor in naar Darwin vertrek (Ja ik heb mijn hele gave 9 dagen Outback tour geboekt!! Kostte een klein vermogen, maar hé je moet je geld ergens aan uitgeven hier!).

Liefs uit Aussie!
Claudia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claudia

Actief sinds 02 Maart 2015
Verslag gelezen: 1117
Totaal aantal bezoekers 3255

Voorgaande reizen:

17 Februari 2015 - 10 Juli 2015

Claudia In Aussieland

Landen bezocht: