Vakantie in een vakantie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Claudia Clasener - WaarBenJij.nu Vakantie in een vakantie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Claudia Clasener - WaarBenJij.nu

Vakantie in een vakantie

Door: Claudia

Blijf op de hoogte en volg Claudia

15 April 2015 | Australië, Sydney

Hallo allemaal,

Het is al weer even geleden dat ik heb geschreven, dus hoog tijd voor een update!

Afgelopen week hebben we hier mid-semester break gehad, ofwel gewoon een extra week vakantie haha. Daar heb ik goed gebruik van gemaakt!

Daan is naar Sydney overgevlogen, zoals de meeste inmiddels wel gehoord hebben, en hij kwam hier aan op zaterdag 4 april (het eerste weekend van mijn vakantie, prima timing dus!) Na alle mooie verhalen over hoe geweldig goed het weer hier is, besloot het natuurlijk uitgerekend die vrijdag, zaterdag te gieten. Kortom een koud +/- 18 graden (naar mijn enigsinds aan Australische normen aangepaste mening) en nat welkom voor Daan helaas.
Gelukkig was het weer zondag weer helemaal goed, een lekker zonnetje. Ik heb Daan een stukje van de stad laten zien (het Opera house, de Harbour Bridge ect.) en we zijn die middag met de ferries door naar Rob en Karen gegaan voor pasen.
Rob en Karen hebben ons maandag mee naar the Blue Mountains genomen. Super mooi!! We kregen een heus champagne ontbijt, met uitzicht over de mountains, het was echt een super dag! (Helaas wel weer met regen). Maandag avond zijn we terug naar mijn kamer op de universiteit gegaan, dat is dichter bij de airport, want dinsdagochten vlogen we vrij vroeg naar Caïrns.

Caïrns was echt fantastisch! De stad zelf is niet zo bijzonder, maar de omgeving (het regenwoud, het Great Barrier reef) echt super!!
We hebben dinsdag op ons gemakje de stad verkend, een mooi strand opgezocht, en een lekkere luie dag gehouden. Strand in Cairns is nog een hele uitdaging, want je kan dus niet zomaar overal zwemmen. Er zit daar vanalles: Krokodillen, haaien, en heel veel (dodelijke) kwallen. Kortom alleen zwemmen binnen de netten en onder toezicht.

Woensdag hebben we een dag door the regenwoud getoerd (met een gids natuurlijk wel) en een tocht over de wel beruchte Daintree river gemaakt. Het zou daar moeten stikken van de krokodillen, maar wij hebben er wel geteld 2 gezien. Het valt dus allemaal wel mee volgens mij haha.

En donderdag was het dan eindelijk zo ver, een tocht naar het Great Barrier reef!! Ik had er zo ontzettend naar uitgekeken om die tocht te doen! De dag begon al meteen goed, het regende ontzettend hard (heerlijke tropische buien). Dit betekende dus dat de zee ontzettend onrustig was, flinke golven, met als gevolg dat de halve boot aan mensen zeeziek was (Ik heb me dood gelachen haha). Maar goed en wel door de regen naar het reef, klaarde het weer gelukkig wat op. We zouden een introductie duik doen en snorkelen die dag. Volgende teleurstelling, ik mocht niet duiken. De wet in Queensland is zo streng dat astma patiënten, of mensen die tot 5 jaar geleden astma medicatie gebruikt hadden, mogen absoluut niet duiken. Daar ging mijn grote droom van duiken op het reef, super balen!! Helaas blijf het voor mij dus bij snorkelen. Gelukkig heb ik daarmee nog wel volop kunnen genieten van alle mooie dingen op het reef. Wat is dat fantastisch!! Ik heb een heuse schildpad zien zwemmen (ja zo'n grote), een heleboel vissen (helaas geen nemo), en ook nog een haai (ook al was dat dan een kleintje). Kortom toch een hele gave dag gehad!

Vrijdag hadden we een dag 'vrij', geen tripjes geboekt. Ik had uitgevonden dat er een dierentuin bij Cairns zit waar je een Koala kon vasthouden, dus ik had mijn dagbesteding snel gevonden. De beroemde Koala foto is gemaakt! (en het was een stuk minder duur dan ik gedacht had, een mooie meevaller haha) De middag hebben we nog door de stad gewandeld, souveniertjes gekocht ect.
Zaterdag middag vlogen we al weer door van Caïrns naar Brisbane. De tijd is echt om gevlogen. En zondag zijn we met de trein van Brisbane naar Gold Coast gegaan om Amber, een vriendin van Daan op te zoeken. Daar hebben we 2,5 dag doorgebracht. Gold Coast is leuk om te zien! Sufers paradise, maar in heel de zee geen surfer gezien haha. We hadden heel goed weer dus we hebben ons goed vermaakt, en ook het nachtleven van Gold Coast uitgeprobeerd. Leuk leuk leuk!
En nu zit ik weer in Sydney. (Heel hard te studeren, want ik was bijna vergeten dat ik voor morgen een deadline voor een essay had staan, oeps!)
Daan is nog een goede week hier, volgende week woensdag vliegt hij terug naar Nederland. We hebben dus nog tijd over om hier leuke dingen te doen, en om hem Sydney even goed te laten zien.

Ik ga maar snel weer verder met studeren!

Love from Aussie,
Claudia

  • 15 April 2015 - 06:33

    Daan:

    T was zkr een mooie vakantie. En dit is dus wat jij studeren noemt

  • 15 April 2015 - 21:49

    Ellen Joan:

    Hey Claudia,

    Wat ontzettend leuk zo'n reisverslag. Geweldig wat je allemaal beleeft en doet.
    Een ervaring voor de rest van je leven. Geniet er lekker verder van, nu nog even met je vriend erbij gezellig. Dikke knuffel, Ellen Joan

  • 16 April 2015 - 12:19

    Nicole :

    Wat een mooi verhaal ik wil ook naar Australië geniet ervan dit is een herinnering die je niet snel vergeet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claudia

Actief sinds 02 Maart 2015
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 3253

Voorgaande reizen:

17 Februari 2015 - 10 Juli 2015

Claudia In Aussieland

Landen bezocht: