Over de helft! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Claudia Clasener - WaarBenJij.nu Over de helft! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Claudia Clasener - WaarBenJij.nu

Over de helft!

Door: Claudia

Blijf op de hoogte en volg Claudia

05 Mei 2015 | Australië, Sydney

Heey allemaal,

Daar ben ik weer, met deze keer een iets minder positieve insteek. Ik realiseerde me van de week dat ik al weer ruim over de helft van mijn exchange tijd ben!! De tijd vliegt hier echt voorbij.. Maar ik heb natuurlijk niet stil gezeten in de afgelopen weken, verre van haha!

Terug naar de tijd dat Daan nog hier was. Dat is inmiddels ook al weer twee weken geleden. We hebben na onze vakantie in Caïrns en Gold Coast nog een ruime week samen in Sydney gehad, en we hebben nog veel gedaan in die week!
We zijn samen naar een ballet in het Opera House geweest, super gaaf!! Je hebt een geweldig uitzicht op de Harbour Bridge vanuit het Opera House, vooral s'avonds! Dat was een hele geslaagde avond!
We zijn samen naar Coogee Beach geweest, om een beetje het vakantiegevoel erin te houden. Coogee is toch wel echt mijn favoriete strandje hier hoor, en ook nog lekker dichtbij.
Helaas had ik ook nog twee volle dagen college in de tijd dat Daan hier was, beetje jammer! En dat waren ook de laatste twee dagen met mooi weer, dubbel jammer!
De zondag was nog wel te doen. Koud, maar wel droog. We zijn naar Bondi geweest, gewoon om het even te hebben gezien, maar strandweer was het absoluut niet helaas.
En toen begon de Cycloon.. Maandag en dinsdag voor Daan weg ging dikke storm en stortbuien gehad hier, super balen!! Maargoed, als echte Nederlanders, paraplu's op, regenjassen aan, en toch de stad in een beetje sightseeing doen. Australiërs in de regen is fantastisch om mee te maken. Zodra de temperatuur hier onder de 15 graden komt, is het voor Australische begrippen ijskoud. Dikke jassen, mutsen, sjaals, uggs, alles komt voorbij. Combineer dit met een Cycloon type storm en het geeft je het volgende beeld van Sydney: Alles staat onder water (want Australië is niet gebouwd op zulke stortbuien), een totale verkeerschaos (rijden in de regen is erg moeilijk, en ze rijden hier toch al niet zo fantastisch haha), de stad is bezaaid met kapotte paraplu's (en dan bedoel ik letterlijk bezaaid want ze lagen echt overal!!), Riolen kunnen het water niet aan dus kapotte rioolbuizen (persoonlijke ervaring mee gehad hier op de uni, was niet grappig), maar het aller leukste was toch wel dat de regering een bericht had uitgegeven om je huis vooral niet uit te komen want het was wel erg gevaarlijk buiten. College's en tentamens werden hier ook gewoon afgelast, en dat allemaal voor een beetje water!!
Maargoed, na twee dagen van de kaart gespoeld te zijn was het ergste wel weer voorbij, en was het voor Daan tijd om weer naar huis te gaan. Dat was toch wel even heel moeilijk om weer dag te moeten zeggen voor een paar maanden. Het heeft ook wel even geduurd voor ik mijn draai hier op de uni weer had gevonden.

Gelukkig stond er genoeg afleiding op het programma, want het weekend nadat Daan weg gegaan was ben ik met een paar meiden van hier naar Melbourne gegaan. Je moet toch wat zien als je in Australië bent he. Melbourne was leuk, een hele mooie stad, maar ik ben toch wel tot de conclusie gekomen dat ik Sydney toch echt leuker vindt.
We waren vrijdagochtend heel vroeg heen gevlogen en hebben de hele dag in Melbourne doorgebracht, gelukkig zonder regen en zelfs met een beetje zon! Ik heb mijn eerste ervaringen met slapen in een hostel opgedaan in Melbourne, al telt het volgens mij niet helemaal als een echte hostel ervaring. We waren met 6 meiden dus we hadden een eigen kamer haha. En ik heb me laten vertellen dat dit toch wel een van de betere hostels was die de meiden in Australië al gehad hadden. Maargoed, het is toch een hostel! En ik heb het overleefd.
Op zaterdag hadden we een tour over de Great Ocean Road gepland. Super gaaf! Maar natuurlijk weer in de stromende regen. Het weer is echt een chaos geweest hier.. Dus ik heb the famous twelve apostels (ofja 8 zijn het er eigenlijk maar) vanonder een paraplu in de regen bekeken. Maar he, het was nog steeds gaaf! Het was een lange dag, een lange tour, maar zeker de moeite waard. Ik heb de meest actieve (wilde) Koala ever gezien daar! Hij zat te slapen in een boom, werd wakker, is uit zijn boom geklommen, heeft ruim 500 meter met ons mee gelopen naar de volgende boom (ofja wij hebben achter hem aan gelopen haha), is daar weer naar boven geklommen, en is weer gaan slapen! Nou voor mensen die denken ja wat is daar nou zo bijzonder aan? Het volgende: Een Koala slaapt minimaal 19 uur op een dag en de overige uren eet hij. De kans dat je een Koala wakker ziet is dus al heel klein. De kans dat je een Koala tegenkomt die wakker wordt, uit een boom klimt, rondloopt op de grond, en weer een boom in klimt, is dus helemaal nihil. Maar wij hebben het gezien!!
Zondag hebben we nog een dag rondgelopen in Melbourne en s'avonds zijn we terug naar Sydney gevlogen.

Toen had in nog precies 2 dagen om te leren voor mijn eerste examen hier. Dat was echt de grap van de eeuw. Het was een 40 minuten examen, en het waren (maar) 10 meerkeuzen vragen. Daarbij was het ook nog eens een open boek examen, wat betekend dat je je boeken en je aantekeningen erbij mocht houden. Als je je aantekeningen op je laptop had staan, mocht je die er ook nog bij houden van de docent. Nouja je snapt het wel, iedereen heeft dus een 10 voor dat examen haha. Ik ga de rest van mijn studie hier afmaken heb ik wel besloten!!

Afgelopen donderdag (30 april) hadden wij hier Koningsdag viering in Sydney. Wat hebben wij een plezier gehad tussen alle Nederlanders! En veel gegeten!! Ze hadden alles: bitterballen, frikandellen, rookworst, kaas, poffertjes & drop!! Ofwel, Claudia was even op en top Nederlander en helemaal gelukkig met alles wat ik hier de afgelopen maanden gemist heb!!

En toen was daar afgelopen weekend, de MegaSwim voor MS. Wat was dat ontzettend gaaf om daar deel aan te mogen nemen na alle verhalen!! Wij krijgen ieder jaar alle emails erover, maar de sfeer die daar hangt valt met geen pen te beschrijven. Ik heb zo veel mensen zich zien inzetten voor MS. Ook mensen die zelf MS hebben, en toch uren mee zwemmen in de Marathon, fantastisch!!
Ik ben stiekem best trots op mijn prestatie. Ik heb in totaal 7 km gezwommen (140 baantjes!), en dat voor iemand die al 6 jaar niet meer serieus gezwommen had!!
Het was al met al een heel gaaf, maar heel vermoeiend weekend. Ik heb heel weinig geslapen haha. De zaterdagochtend begon al om 5 uur, met een markt waar nog de nodige proviand ingeslagen moest worden. (Ja dat moest echt om 5 uur s'ochtends, maar vraag me niet waarom). Om 12 uur begon de Swim, maar ik moest pas om 6 uur s'avonds echt het water in. In de tussentijd heb ik uren aan een stuk baantjes van andere zitten tellen, want we moesten natuurlijk wel de kilometers bijhouden. Afin, eindelijk 6 uur, ik mocht het water in voor mijn eerste 500 meter (Ik dacht ik begin rustig met 10 baantjes). Wat heb ik afgezien!!! Ik ben totaal geen lange afstand zwemmer, dus het viel ontzettend tegen. Poging 2 ging gelukkig een stuk beter. Ik had mijn tempo omlaag gegooid, en mijn ademhaling eindelijk onder controle, het goede ritme gevonden. Een hele verbetering. Ik ben door gezwommen tot 1 km, en dat heb ik de rest van de Swim volgehouden, alleen maar rondjes van 1 km (en een beetje meer anders kom ik niet uit op 7 haha).
Maargoed, de Swim was super. Ik ben er nog van aan het bijkomen haha. Heb wel goed kou gevat in het zwembad, dus ik ben weer lekker verkouden en half ziek.

En dan is het nu voorlopig even over met al het plezier. Mijn deadlines voor alle essays en tentamens komen nu wel heel dichtbij (eind mei/ begin juni) dus ik moet nu voorlopig even serieus aan het werk (eindelijk haha).
Ik ben wel met een half oog mijn tripje voor na het semester aan het plannen. Ik heb nog anderhalve week op te vullen na het semester hier voor ik weer naar huis vlieg, dus ik kan nog mooi een uitstapje maken voor ik terug ga. Ik heb een hele gave 9 daagse tour de outback van Australië in gevonden (van Darwin, naar Alice Springs & Uluru), beetje duur maar dat gaat hem denk ik wel worden!

Ik houd jullie allemaal weer op de hoogte!
Liefs uit Aussie,

Claudia

  • 07 Mei 2015 - 05:50

    Ellen Joan:

    Hey Claudia,

    Wat een uitgebreid verslag weer, ik ben weer helemaal op de hoogte, hartstikke leuk!
    Wat geweldig dat je een koala in beweging hebt gezien!
    Ik wil je heel veel succes wensen met je studie, met je examens.
    Enne ... DOEN hoor die laatste trip, je bent misschien maar één keer in je leven aan de andere kant van de wereld!
    Liefs, Ellen Joan

  • 07 Mei 2015 - 08:53

    Marleen :

    Wat een leuk verslag weer ☺.
    en alweer over de helft, wat gaat dat snel. .. Geniet nog van alle mooie en leuke dingen daar en succes met je tentamens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claudia

Actief sinds 02 Maart 2015
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 3257

Voorgaande reizen:

17 Februari 2015 - 10 Juli 2015

Claudia In Aussieland

Landen bezocht: